Produkcja: Polska
Rok produkcji: 2019
Premiera: 3.01.2020
Dane techniczne: Barwny, 103 min
Reżyseria i scenariusz: Małgorzata Imielska
Zdjęcia: Tomasz Naumiuk
Muzyka: Włodzimierz Pawlik
Scenografia: Katarzyna Filimoniuk
Montaż: Agnieszka Glińska
Producent: Jerzy Kapuściński, Wojciech Kabarowski
Produkcja: Naima Film
Obsada aktorska:
Zofia Domalik – Ola
Maria Sobocińska – Agnes
Malwina Laska – Mania
Magdalena Celmer – Sandra
Helena Englert – Ewka
Joanna Połeć – Klaudia
Zuzanna Puławska – „Głodna”
Halina Rasiakówna – dyrektorka poprawczaka
Dobromir Dymecki – Tomasz
Adam Cywka – Andrzej
Olka ma siedemnaście lat. Za ciągłe ucieczki z domu dziecka sąd umieścił ją w zakładzie poprawczym. Pewnego dnia spotyka tam Andrzeja i Irenę. Gdy dowiaduje się, że mieszkają blisko jej dawnego domu rodzinnego, wymusza, by zabrali ją na wakacje. Dla niej to szansa, by wreszcie dowiedzieć się więcej o swojej matce. Nie wie jeszcze, jak ogromną cenę za to zapłaci...
Mówi Małgorzata Imielska:
Zawsze robiłam filmy o ludziach, którzy nie mieli szansy, by wykrzyczeć swoją historię. Rozmawiałam na przykład z dziewczyną, która miała na koncie morderstwo. Poszłyśmy na papierosa, bo od czegoś trzeba zacząć. Szybko ustaliłyśmy zasady – miała prawo powiedzieć, że o czymś nie chce gadać. Wprowadziła mnie do sali, huknęła pięścią w stół i powiedziała: „Opowiadać pani, bo robi film o nas. Bez szczegółów, ale opowiadać”. Inna z dziewczyn, ostra, napakowana blondyna, której podskórnie się obawiałam, na koniec popatrzyła na mnie i powiedziała: „Tylko niech się dobrze skończy”.
(Tygodnik „Przegląd” nr 1/2020)
Nagrody:
FF w Gdyni – Nagroda za debiut aktorski (Zofia Domalik)
Warszawski Festiwal Filmowy – Nagroda publiczności, Wyróżnienie (Konkurs 1-2)
MFF w Dhace – Nagroda dla najlepszego filmu w konkursie „Women Filmmakers”, Nagroda za reżyserię
Małgorzata Imielska - Urodziła się w 1969 roku w Warszawie. Absolwentka filmoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego. Uznana dokumentalistka, doceniana na festiwalach na całym świecie. W swoich filmach oddaje głos tym, którzy zazwyczaj są go pozbawieni, przyglądając się pokrętnym losom jednostek wykluczonych. Nie inaczej jest w jej pełnometrażowym fabularnym debiucie Wszystko dla mojej matki.